Нині нова українська школа багато уваги приділяє навчанню старшокласників/старшокласниць громадянській освіті, яка полягає у розвитку та соціалізації особистості, формуванні її національної самосвідомості, громадянської позиції, загальної культури, світоглядних орієнтирів, критичного мислення, творчих здібностей, дослідницьких та аналітичних навичок, навичок життєзабезпечення та професійних якостей тощо.
Одним із розділів програми «Громадянська освіта», яку в гімназії викладає Надія Ащенко, є «СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА». Учні повинні розуміти такі поняття, як: свобода слова, інформація, мас-медіа (медіа), медіатекст, суспільне мовлення, пропаганда, реклама, соціальні мережі, фейк, реклама, маніпуляція, джерела інформації, факт, судження, «мова ворожнечі».
Характеризувати функції медіа в демократичній державі та наводити приклади їхнього впливу на ухвалення рішень; пояснювати як медіа впливають на формування громадської думки; знати можливості Інтернету та усвідомлювати небезпеки, пов’язані з його використанням; знати, яким чином перевірити достовірність джерел інформації тощо.
19 жовтня до учнів 10–11 класів Макарівського НВК «ЗОШ І ступеня – районна гімназія» прибув дуже бажаний гість – Юрій Йосипович Пероганич – український громадський діяч у галузі інформаційно-комунікаційних технологій, культури та освіти, генеральний директор Асоціації підприємств інформаційних технологій України, ініціатор створення і співзасновник громадської організації «Вікімедіа Україна».
Він провів навчання з учнями в рамках ініціативи «Meet and Code». Ініціатива «Meet and Code» проводиться за фінансування корпорації SAP. В Україні «Meet and Code» реалізовується разом із Ресурсним центром ГУРТ, який є партнером Глобальної мережі TechSoup. Мета «Meet and Code» – показати дітям і молоді віком від 8 до 24 років світ програмування та інформаційних технологій.
Заходи у рамках ініціативи призначені для того, щоб продемонструвати дітям і молоді, як із допомогою програмування можна втілити найсміливіші творчі ідеї. Завдяки «Meet and Code» вони мають змогу дізнатися, як ІТ працюють і впливають на повсякденне життя. Черездослідження широкого спектру технологій, цифрових тем і програмування вони зможуть розвинути навички, необхідні в сучасному світі.
Діти навчилися самі створювати інформації у Вікіпедії, редагувати сторінки тощо. Ініціатива «Meet and Code» підтримує заходи з кодування та цифрових технологій в Австрії, Болгарії, Хорватії, Чехії, Німеччині, Угорщині, Казахстані, Польщі, Румунії, Росії, Сербії, Словаччині, Словенії, Швейцарії та Україні.
Зустріч була дуже цікавою і пізнавальною. Незабаром буде ще кілька занять із Юрієм Пероганичем у гімназії. У свою чергу «М.в.». попросили Юрія Йосиповича поділитися враженнями:
– Пане Юрію, як було обрано для проведення уроку Макарівську гімназію і хто цьому сприяв?
– Дізнавшись від Ресурсного центру ГУРТ про Тиждень кодування ЄС, ГО «Творча еліта України» захотіла, щоб на мапі місць проведення тижня з’явилася «крапка» в районному центрі Київської області. Ми вперше скористалася послугами ГУРТу і були захоплені здатністю команди цього ресурсного центру з організації і популяризації ініціативи «Meet and code», а також з підтримки учасників.
– Як Вашу інформацію сприймали гімназисти?
– Як показали три уроки, проведені нами зі школярами старших класів Макарівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І ступеня – районна гімназія» (директор – заслужений вчитель України Надія Ащенко), учні швидко засвоїли вікі-код, зрозуміли принципи створення гіпертексту, навчилися практично створювати посилання між статтями Вікіпедії, а також зовнішні посилання, створювати нумеровані і ненумеровані багаторівневі списки, створювати таблиці, ілюструвати статті фотографіями. Ці практичні навички стануть школярам у нагоді при засвоєнні більш складних мов розмітки гіпертексту, мов програмування.
– Яку користь надає ініціатива «Meet and Code» учнівській молоді?
– Головною користю ініціативи «Meet and Code», і це зазначено на сайті організаторів, є підготовка дітей та молоді до майбутнього цифрового світу. Проте не менш важливим аспектом є те, що планування і втілення конкретних проектів ініціативи сприяє встановленню і зміцненню контактів між неурядовими організаціями і освітніми закладами, бібліотеками, станціями юних техніків.
– Чи отримали Ви ті результати у Макарові, на які сподівалися?
– Реалізувавши проект спільно у співпраці з Макарівською гімназією, ми досягли мети – розвинули знання і навички школярів у кодуванні, зняли психологічні бар’єри для створення вмісту в режимі «редагування коду», дали можливість школярам відчути задоволення від творчого процесу створення знань.
Спілкувався Віталій ГЕДЗ.
Джерело: http://makvisti.com/2018/10/26/yuriy-peroganich-u-makarivskiy-gimnaziyi/