18-19 серпня  на Тернопільщині відбувся тренінг для класних керівників Теребовлянського НВК «Нормативні та методичні засади організації діяльності класного керівника у сучасному закладі освіти», в рамках проєкту Мінсоцполітики “Реформування закладів інституційного догляду та виховання дітей в Тернопільській області” та відповідно до планів трансформації інтернатних закладів.

Метою заходу було визначено: формування в учасників системного бачення процесу розвитку й виховання дітей та учнівської молоді; актуалізація потреби в опануванні сучасними соціально-педагогічними технологіями з доведеною ефективністю для вдосконалення та оновлення практики виховної діяльності з учнями. Завдання тренінгу –  поглиблення знань і вмінь класних керівників щодо роботи з батьківською громадськістю (організація педагогічної взаємодії з батьками учнів та представниками батьківського самоврядування закладу освіти), організації ділового та дружнього спілкування учнів, налагодження індивідуальної виховної взаємодії з дитиною.

Під час заходу обговорено сучасну нормативно-правову базу діяльності класного керівника (Закони України «Про освіту» (2017), «Про повну загальну середню освіту» (2020) та інформаційно-інструктивні матеріали МОН України (2020), а також окреслено складники професійної компетентності класного керівника, функції його діяльності та рольовий репертуар класного керівника у сучасному закладі освіти.

Найбільшу зацікавленість учасники тренінгу виявили під час ознайомлення із сучасними технологіями, формами і методами роботи класного керівника (наприклад, живий музей, перформенс, «усна історія», метод емоційного занурення). Окрема увага приділялася оновленню традиційних форм роботи за допомогою ІКТ (веб-кейси класного керівника, буктрейлери, «бортові журнали» життєдіяльності класу тощо).

Кульмінація тренінгу – конструювання технології діяльності виховника за трьома векторами: робота з класом; робота з розвитку особистості дитини; робота з батьківською громадськістю. Зокрема, було наголошено, що нині утверджуються і заохочуються відносини партнерської, діалогової взаємодії між школою і сім’єю. У зв’язку з цим, учасниками було відпрацьовано алгоритм педагогічної взаємодії класного керівника з батьками учнів. Результатом групової роботи стало визначення і опис п’яти етапів такої взаємодії: вивчення соціально-культурних і виховних можливостей сім’ї; встановлення особистісного контакту з батьками; організація спільної діяльності дітей і батьків в умовах профільного ліцею; педагогічна освіта батьків; педагогічна допомога батькам у вирішенні складних проблем сімейного виховання.

За відгуками учасників найцікавішими виявилися вправи: «Критична призма», «Компетентність класного керівника», «Ролі виховника». Педагогічні працівники Теребовлянського НВК активно працювали у групах, вправлялися у використанні методу «Прес», інших сучасних методів та прийомів виховання.

Освітяни продемонстрували вмотивованість до змін, командний дух, підтримку педагогічних інновацій, а головне – готовність до професійного вдосконалення в найкращих інтересах дитини. Усі одноголосно висловили бажання продовжити навчання відповідно до плану трансформації Теребовлянського НВК (наступний тренінг для педагогічних працівників закладу з питань освітньої інклюзії відбудеться 25-26 серпня). На такому фоні професійної і людської позиції своєрідним лейтмотивом стали слова одного з класних керівників: «Найголовніше, що зробив тренінг – створив умови для педагогічного перезавантаження, усвідомлення ролі «агента змін» у процесі реформування”.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *