Цього разу на «трибуні» команда української професійної спільноти, що об’єднує українських digital-спеціалістів та власників агенцій — Ukrainian Digital Community.

Head of News Юлія Ткач розпитала співзасновницю і СЕО Мирославу Ткачук, про особливості проєкту, просування, інвестиції та подальші плани.

Як з’явилась ідея

У Ukrainian Digital Community (UDC) троє співзасновників:

  • Мирослава Ткачук, СЕО. Експертка з консультування та управління спільнотами. Понад шість років будує і розвиває українські спільноти: професійні, підприємницькі, за інтересами, навколо бренду або продукту тощо. Екстопменеджер Young Business Club.
  • Євген Кудрявченко. Засновник Vintage Web Production. За 15 років пройшов шлях від аматорської вебстудії до продакшена світового рівня.
  • Антон Перетяка. Власник digital-агенції Social Expert. Засновник освітнього проекту з лідогенерації Target Bootcamp. Співвласник мережі клубів віртуальної реальності CUBE та мережі кібер-клубів PvP Zone.

Ідея створити спільноту зародилася в Антона Перетяки після повномасштабного вторгнення рф в Україну. Тоді він згуртував українських digital-спеціалістів для боротьби з рф у цифровому просторі.

«За 50 днів вони створили близько 700 одиниць унікального контенту, що відображав реальну картину війни в Україні та показали його понад 46 млн разів через таргетовану рекламу на країни не лише цивілізованого світу, а й ті, що підтримують або толерують війну та путінський режим. Саме тоді гостро відчули, що digital-індустрія не має одного місця, де можна обмінюватися думками, знаходити швидко відповіді, отримувати підтримку та синергію від об’єднання. Стало зрозуміло, що у цьому наша сила. І це має отримати продовження», — розповідає Мирослава Ткачук.

Антон звернувся до Мирослави, яка на той час вже мала досвід роботи зі спільнотами, їх створенням та модерацією. І до Євгена, як до одного з лідерів української digital-індустрії.

Ком’юніті UDC запустили у вересні 2022-го. «Наш “спільний розум” допомагає українській digital-індустрії зростати та розвиватися, стверджуватися на світовому рівні. Ми об’єднуємо фахівців різних рівнів та статусів. Для них всіх діджитал став життєвою справою. Люди приєднуються до нас щодня, бо здобувають тут корисні знайомства, знаходять потрібних професіоналів, отримують слушну експертну думку, мають доступ до актуальної інформації, що постійно оновлюється. І, врешті-решт, завдяки цьому починають заробляти більше», — пояснює візію Мирослава.

Зараз в команді понад 10 людей: це відділ підтримки, маркетингу та івент-менеджменту. Частина в штаті, інші — підрядники. Відкритих вакансій немає, але планують розширятися із зростанням спільноти.

Продукт та аудиторія

Ukrainian Digital Community — професійна спільнота, що об’єднує українських digital-спеціалістів та власників агенцій. Вона і є головним продуктом — на відміну від інших проєктів, де спільнота є маркетинговим інструментом або частиною маркетингової воронки, пояснює СЕО.

«Це не асоціація, навчальний проєкт чи черговий хаотичний чат, від якого хочеться відписатися на другий день. UDC — професійна спільнота зі своїми правилами, принципами та цінностями та навіть застосунком», — підкреслює Ткачук.

Участь у UDC доступна за платною підпискою. Тариф можна обрати під час вступу. Працює все так:

  • представник digital-сфери заповнює заявку на сайті, де вказує інформацію про себе;
  • його автоматично перекидає на чатбот, який ідентифікує та оформлює рекурентний платіж (підписку);
  • автоматично запускається онбординг в спільноту, де учасника додають до потрібних чатів, застосунку, який недавно запустили тощо.

Засновники створювали продукт орієнтовно 2,5 місяці: продумували концепцію, стратегію, проводили глибинні інтервʼю. Після запуску MVP поставили цілі на три місяці. Дали собі час побачити чи існує попит на такий продукт на українському ринку.

«Пройшло три місяці і ми побачили, що цілі перевиконали. Зворотний звʼязок спільноти говорив, що рухаємося вірним шляхом. Нам всього півтора року, а в нас уже понад 700 активних учасників на платній підписці», — каже Ткачук.

Система комунікації UDC побудована в Telegram. Є додатково автоматизовані функції, низка чатів (загальні та тематичні) та каналів, кожен з яких має чітку функцію та власне призначення.

В UDC також пропонують знижки на корисні партнерські SaaS-сервіси та освітні проєкти, а також структуровану базу учасників із реєстром минулих запитів, відеозаписів та конспектів усіх попередніх зустрічей, шаблонами документів.

Монетизація

Монетизаційна модель від початку працює за підпискою. Учасник повинен регулярно сплачувати за доступ до спільноти. Ткачук розповіла, що вартість щомісячної підписки залежить від моменту вступу в спільноту, кількості учасників, а відповідно і користі, яку надає UDC.

Наразі є кілька тарифів:

  • на місяць — $35;
  • на три місяці — $31 на місяць (10% знижки);
  • на рік — $28 на місяць (20% знижки).

У вартість підписки входять:

  • онлайн-зустрічі, що відбуваються регулярно за різними напрямками та у різних форматах;
  • чати, загальні та тематичні, з модерацією;
  • знижки на нішеві SaaS-сервіси та курси від партнерів;
  • бази з корисною та актуальною інформацією, які постійно оновлюються;
  • експертна думка від менторів за вісьмома напрямками;
  • можливості для працевлаштування, які пропонують та шукають в UDC JOB HUB;
  • щотижневий нетворкінг;
  • команда підрядників.

Спільнота була прибуткова з першого місяця заснування, каже Мирослава. «Всі надходження з підписок (не прибуток) за перші три місяці діяльності — понад 500 000 грн, — ми відправили на UNITED24».

Аудиторія

Долучитися до спільноти може спеціаліст із будь-якої digital-сфери, власник або СЕО агенції. Проте, каже Мирослава, що понад  60% всіх учасників мають рівень Senior та Expert. В UDC є такі digital-напрямки:

  • SMM;
  • маркетинг;
  • SEO;
  • No-code;
  • Google Ads;
  • Target Аds;
  • дизайн;
  • web development.

Наразі у спільноті понад 700 учасників, які проживають у 23 країнах світу. Всі вони українці. «Пишаємося, що нас підтримали лідери українського ринку: Андрій Федорів, Олександр Колб, Артем Бородатюк. У листопаді 2023-го у нас виступала СМО Мінцифри, Аліна Торнагі. Ми послідовно працюємо над покращенням продукту та робимо акцент на практичних івентах, транслюючи інформацію, яку не знайти у пошуку чи ChatGPT».

Інвестиції та просування

Коштів від зовнішніх інвесторів не залучали. На етапі запуску засновники вклали $10 000. Зараз, каже Мирослава, дохід реінвестують: більшість витрат йде на маркетинг та оплату роботи команди і підрядників. Також вкладають у розвиток продукту.

Один із основних каналів просування — соцмережі, де публікують контент, анонси подій та іншу інформацію. Найбільш активно працюють в Instagram. Постійно запускають таргетовану рекламу.

«Використовуємо контентний маркетинг. Окрім контенту для соцмереж сюди ж зараховуємо розділ блогу на нашому сайті із подальшим SEO-просуванням. До його появи активно публікувалися в різних ЗМІ. Також взаємодіємо з впливовими особистостями та експертами у нашій галузі для співпраці та спільного просування наших послуг.

Переважно це колаборації або ж інформаційне партнерство. За рік запартнерились із понад 70 компаніями на ринку та від кожного із них отримали спеціальні умови для учасників спільноти», — розповідає Ткачук.

Плани

«Ми поставили перед собою амбітну мету залучити 1000 учасників протягом року та побудувати якомога більше горизонтальних звʼязків між ними. Далі будемо залучати міжнародних спікерів та експертів для взаємодії у нашій спільноті.

Втім, кінцева мета — об’єднати весь український digital-ринок. Дати можливість кожному розвиватися разом з нами та заробляти більше. Наша місія — вивести українську digital-індустрію на якісно новий рівень та підтримати державу у діджиталізації всієї країни», — підсумовує СЕО спільноти.

Джерело: Об’єднати digital-спеціалістів та агенції. Як працює українське ком’юніті UDC | Vector, 18 Березня 2024,

Автор: Юлія Ткач

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *