Мережа «Нова пошта»

Публікуємо огляд мережі «Нова пошта».

«Нова пошта» складається з майже 6000 відділень, запущено сучасні інноваційні сортувальні термінали у Києві (КІТ), Хмельницькому (ХІТ) та Львові (ЛЕО), які здатні обробляти від 14 до 20 тис. посилок за годину. За 2018 рік компанія доставила по Україні понад 174 млн відправлень.

У 2016 році американське видання Inc. включило компанію «Нова Пошта» до рейтингу топ-5000 європейських компаній, що демонструють найшвидший темп розвитку.

Тип поштова організація
Галузь Логістика
Гасло Доставка майбутнього
Засновано 13.02.2001
Засновник(и) Вячеслав Климов, Володимир Поперешнюк, Інна Поперешнюк
Штаб-квартира 03131, Київ, Столичне шосе, 103 (головний офіс)
Територія діяльності Понад 5900 відділень; представлена у більше 3800 містах і селах України (2019)
Послуги експрес-доставка документів, вантажів і посилок для фізичних осіб та бізнесу
Власник(и) Вячеслав Климов, Володимир Поперешнюк та Інна Поперешнюк
Співробітники більше 28 000
Сайт novaposhta.ua

Засновники

Засновники компанії — Вячеслав Климов та Володимир Поперешнюк.

Історія розвитку

Історія компанії «Нова Пошта» почалася в лютому 2001 року, коли університетські друзі Вячеслав Климов і Володимир Поперешнюк вирішили заснувати спільну справу. Обом було по 25 років. З вибором ринкової ніші допоміг визначитися невеликий кондитерський бізнес Володимира. Він якраз шукав шляхи транспортування товару з Полтави по Україні. Так у молодих підприємців з’явилася ідея запропонувати українцям нову послугу – швидку і зручну доставку.

Стартовий капітал компанії «Нова Пошта» становив 7000 доларів, а в команду увійшло всього 7 осіб. Вячеслав Климов і Володимир Поперешнюк стали основними співзасновниками бізнесу, Інна Поперешнюк – міноритарним.

Так почалася історія компанії, яка згодом сформувала в Україні ринок експрес-доставки.

На старті (2001-2004)

На початку 2000-х в Україні не існувало ринку доставки: його замінювали провідники поїздів і водії маршруток. Передача посилки без будь-яких гарантій через незнайомих людей передбачала багато ризиків. Тоді Вячеслав і Володимир поставили мету – прищепити українцям культуру безпечних і легких відправок. Спочатку доводилося пояснювати потенційним клієнтам, що доставка з «Нова Пошта» – це зручний і потрібний сервіс. Згадуючи про цей етап сьогодні, творці компанії порівнюють його з прокладанням лижні на засипаній снігом дорозі.

Перші три роки роботи компанії пройшли під знаком пошуку клієнтів і шляхів розвитку. Переломним моментом стало отримання співзасновниками компанії ступеня Executive МВА. Навчання в бізнес-школі обидва називають відправною точкою для системного й усвідомленого підходу до управління бізнесом.

Загартовування (2005-2006)

На четвертому році існування у компанії з’являються перші великі клієнти і конкуренти. Саме зростаючі масштаби бізнесу і розвиток конкуренції стали викликами, подолання яких слугувало для компанії важливим і потрібним загартуванням.

Адаптація до нових ринкових умов вимагала від власників «Нова Пошта» переглянути підходи до якості сервісу. Саме тоді в компанії сформувалися і зміцніли дві основні цінності – клієнтський сервіс і висока якість послуг.

В цей час в «Нова Пошта» почалося формування ключової команди управлінців, а також адміністративної структури з поділом на регіональні філії та центральні офіси в Києві та Полтаві.

Динамічний розвиток (2007-2008)

2007 стає роком, коли «Нова Пошта» вперше виходить на прибутковість. Незабаром після цього в компанії починається знаковий етап активного розвитку. Протягом декількох років вона демонструє впевнене зростання: відкриваються відділення в містах-мільйонниках, посилюються позиції в сегменті В2В за рахунок розширення клієнтської бази.

Цікаво, що компанія вистояла восени 2008-го, під час світової фінансової кризи. В умовах важкої економічної ситуації, коли обороти компанії «Нова Пошта» впали на 30%, власники приймають рішення осідлати хвилю кризи і витягти з неї вигоду. Климов і Поперешнюк роблять ставку на розвиток: оптимізують логістику, змінюють підхід до мотивації персоналу і маркетингу, фокусуються на ефективності продажів. І вже в грудні «Нова пошта» знову демонструє зростання. На той час компанія вже представлена в усіх регіонах України.

Вихід в лідери (2009-2011)

В 2009 році «Нова Пошта» стає лідером ринку експрес-доставки в Україні. Компанія розширюється вражаючими темпами, щорічно збільшуючи обсяги перевезених вантажів втричі. У 2009 році «Нова Пошта» доставила більше 1,6 млн посилок, в 2010 – понад 4 млн.

Схожими темпами розвивається й мережа відділень. Якщо в 2009-му вона складається з восьми десятків відділень, в 2010 році їх стає вже 140.

Одна з основних цілей компанії – підвищення ефективності процесів. Розширюється мережа, вдосконалюється система логістики і сортування вантажів, оновлюється автопарк. Завдяки роботі цього складного і водночас злагодженого механізму «Нова Пошта» гарантує клієнтам легкість, своєчасність і надійність сервісу.

В цей період «Нова Пошта» активно налагоджує роботу зі зростаючим сегментом e-commerce і стає ключовим партнером для багатьох інтернет-магазинів. Пропозиція клієнту “логістики під ключ” дозволяє їй міцно закріпитися на ринку В2С.

Уже через два роки, до кінця 2011-го, кількість посилок, відправлених з «Нова Пошта», збільшується до 12 млн в рік. Мережа налічує понад 500 відділень по всій Україні.

На цей час команда компанії включає вже понад 5 тисяч осіб. Щоб дати їм можливість навчатися і розвивати компетенції, необхідні для успішної кар’єри в компанії «Нова Пошта», прийнято рішення заснувати Корпоративний університет.

Структурування (2012-2016)

З 2012 року в «Нова Пошта» розпочалися структурні зміни. Розширення портфеля продуктів і сервісів зумовило диверсифікацію бізнесу.

В рамках компанії сформувалося кілька векторів розвитку, серед яких – міжнародний напрямок («Нова Пошта Інтернешнл»). У 2014 році «Нова пошта» відкрила представництва в Грузії та Молдові, а через рік вийшла на ринок міжнародної доставки.

Для українців «Нова Пошта» перестала бути лише сервісом доставки. Нова корпоративна структура являє собою групу компаній, що надають клієнтам комплекс логістичних та супутніх сервісів. Сьогодні у відділеннях можна не тільки отримати/відправити посилку або вантаж і замовити адресну доставку, а й здійснити електронний грошовий переказ через каси ForPost, замовити послугу фулфілмента («НП Логістик»).

Для зручності клієнтів в компанії впроваджують сучасні IT рішення. Одним з таких став запуск мобільного додатку, що дозволяє максимально легко користуватися сервісами компанії. Станом на кінець 2015 року додаток завантажили понад 1,5 млн українців.

Успішно розвиваються прогресивні формати сервісу: вантажі обробляються і сортуються на терміналах, а самі відправлення доставляються не тільки на відділення, а й через поштомати і міні-відділення (parcel shops). Завдяки їм клієнти можуть отримувати посилки в пішій доступності не тільки від своїх будинків, але й від офісів.

В рамках стратегії корпоративної соціальної відповідальності «Нова Пошта» реалізує проект «Гуманітарна пошта України», завдяки якому волонтерські організації безкоштовно перевозять гуманітарні вантажі в зону АТО. За 1,5 роки існування проекту було перевезено понад 15 000 т вантажів для 300 волонтерських груп.

У 2015 році проект був відзначений нагородою в номінації «Бізнес, який змінює країну» від Центру розвитку КСВ в Україні. За внесок в розвиток підприємництва Володимир Поперешнюк і Вячеслав Климов отримали нагороду «Люди нового времени» від авторитетного тижневика «Новое время».

На кінець 2015 року мережа компанії, яка покриває майже 1000 населених пунктів по Україні, складається з понад 2200 відділень, 1400 поштоматів, 37 терміналів. У 2015-му компанія перевезла близько 100 млн відправлень.

Стійке зростання (2016-2020)

Вивести компанію на етап сталого зростання – така мета менеджменту і команди «Нова Пошта» на наступні п’ять років. Для цього планується подальше розширення бізнесу в міжнародному напрямку і розвиток місцевої інфраструктури для забезпечення більш швидкої, легкої та зручної доставки.

Серед основних пріоритетів Стратегії-2020 – підвищення ефективності внутрішньокорпоративних і логістичних процесів, використання інноваційних рішень, поліпшення існуючих і запуск нових продуктів і сервісів (адресна доставка, запуск і розвиток мережі власних поштоматів).

Крім того, в компанії прагнуть до того, щоб найближчими роками «Нова Пошта» стала для українців love mark – улюбленим сервісом експрес-доставки, яким користуються регулярно і з задоволенням, а також рекомендують іншим. Тут постійно працюють над удосконаленням сервісу для того, щоб кожен контакт клієнта з компанією залишав по собі тільки позитивні враження.

Група компаній та послуги

Група «Нова Пошта» надає клієнтам – як бізнесу, так і приватним особам – повний спектр логістичних та пов’язаних з ними послуг.

До Групи входять українські та зарубіжні компанії, зокрема «Нова Пошта», «НП Логістик», «ПОСТ ФІНАНС» і «Нова Пошта Інтернешнл».

«Нова Пошта» – лідер логістичного ринку, який забезпечує легку доставку кожному клієнту – до відділення, почтомату, за адресою – і дозволяє тисячам підприємців створювати і розвивати бізнес не тільки в Україні, а й за кордоном. Мережа компанії налічує більше 4000 відділень по всій Україні, а кількість відправлень лише за 2018 перевищила 174 млн.

«НП Логістик» – компанія, що надає послуги фулфілмента: зберігання товару на складах, комплектацію і відправлення замовлень одержувачу.

«ПОСТ ФІНАНС» – небанківська фінансова установа, завдяки якій клієнти компанії можуть здійснювати грошові перекази та операції з електронними грошима.

«Нова Пошта Інтернешнл» розвиває міжнародну партнерську мережу, щоб надавати клієнтам послуги з експрес-доставки не тільки в Україні, а й за кордоном.

Соціальна відповідальність

З 2016 року в компанії «Нова Пошта» прийнята стратегія корпоративної соціальної відповідальності. Активна громадянська позиція основних співвласників «Нова пошта» — В’ячеслава Климова, Володимира Поперешнюка та Інни Поперешнюк — відображається у підтримці соціальних проектів, серед яких — «Гуманітарна пошта України», Напівмарафони та інші.

«Гуманітарна пошта України» – проект безкоштовної доставки вантажів для волонтерів. За 2018 рік компанія доставила 33,5 тис. відправлень.

Підтримка бігового руху – «Нова Пошта» обрали цей напрямок через те, що біг повністю відображає характер компанії. Біг – це, напевно, найлегший вид спорту для підтримки фізичної форми, а «Нова пошта» – це компанія, що надає швидкий і легкий сервіс доставки. В 2019 році пройшло 8 напівмарафонів та 1 марафон в 9 містах України, в яких взяло участь 37000 учасників (з них 16000 – діти).

«КРУТО Нова Пошта» – це проект, що поєднує Кар’єру, Розвиток, Успіх, Таланти та Освіту. В рамках проекту «Нова Пошта» працює із вищими навчальними закладами України та допомагає студентам опанувати soft skills, які необхідні усім в роботі, незалежно від напрямку діяльності. Після завершення тренінгів студенти мають можливість пройти стажування в «Нова Пошта», а найуспішніші з них – отримують пропозицію стати частиною команди «Нова Пошта».

Школа бізнесу – надає можливість власникам малого та середнього бізнесу в регіонах України отримати ключові знання для розвитку власної справи.

Нагороди та відзнаки

В 2016 році компанія була відзначена нагородою за найкращий внесок у 11 Ціль сталого розвитку ООН «Сталий розвиток міст».

За підсумками 2018 року «Нова Пошта» увійшла до ТОП-20 кращих роботодавців України за рейтингом міжнародного кадрового порталу HeadHunter.

За даними Державної фіскальної служби, компанія займає 23 місце в списку найбільших платників податків України.

Власна інф., опубліковано на умовах CC BY-SA 4.0, у публікації використано матерали статті https://uk.wikipedia.org/w/index.php?title=Нова_Пошта&oldid=26455240

Журналіст, письменник, громадський діяч.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *